کیمیای روح

رنگین کمان عشق دوباره طلوع کن

کیمیای روح

رنگین کمان عشق دوباره طلوع کن

دانلود رایگان کتاب تاریخ طبری

دانلود کتاب “تاریخ طبری” PDF (متن کامل ۱۶ جلدی – بدون حذفیات)
“تاریخ الرسل و الملوک” یا “تاریخ الامم و الملوک” (به فارسی: تاریخ پادشاهان و پیامبران) شناخته شده به نام “تاریخ طبری” اثری گران‌بها از محمد بن‌ جریر طبری تاریخ‌نگار مسلمان اهل سنت و جماعت ایرانی است که در اواخر سده سوم هجری به فرجام رسیده است.

 کتاب تاریخ طبری (تمام 16 جلد)

ابوجعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب طبری مشهور به جریر طبری (زادهٔ ۲۲۴ در آمل – درگذشتهٔ ۳۱۰ هجری قمری در بغداد) (۲۱۸–۳۰۱ هجری خورشیدی) (۸۳۹-۹۲۳ میلادی) همه‌چیزدان، مورخ، مفسر قرآن و فیلسوف ایرانی،[۱] یکی از دانشمندان اهل سنت و جماعت و همچنین مؤلف کتاب تاریخ طبری مشهور به پدر علم و تاریخ و تفسیر است.[۲][۳]

از مشاهیر مورخان نامی دوران اسلامی بود که در تفسیر، حدیث، فقه و علوم دیگر ید طولائی داشته و یکی از ائمه زمان خود بشمار می‌رفته است

وی یکی از افراد پر استعداد و دارای نبوغ افراد بشری است که نمونه کمی در بین انسان‌ها دارند. سر تا پا عشق به علم و دانش بوده و تمام عمر خود را در راه تحصیل آن صرف کرده و حتی به خاطر باز نماندن از تحصیل علم و دانش، همسر اختیار نکرده است.
خود می‌گوید: من قرآن را در هفت سالگی حفظ کردم و در سن هشت سالگی امام جماعت شدم و در سن نه سالگی شروع به نوشتن اخبار کردم.
ادامه مطلب ...

بارم‌بندی مقاطع تحصیلی، 1402-1403

بارم‌بندی مقاطع تحصیلی، 1402-1403

سوال و راهنمای تصحیح شهریور ماه ۱۴۰۲

پیوستها
پیوستحجم
(۱۴۰۲/۵/۲۸) هندسه ۳ ---------- رشته ریاضی فیزیک۳۹۴.۸۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۸) ریاضی۳ ---------- رشته علوم تجربی۳۹۱.۷ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۸) فلسفه ۲ ---------- رشته علوم انسانی و معارف اسلامی۳۰۶.۸۵ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۹) تعلیمات دینی ۳ (دینی، اخلاق و قرآن) ---------- رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی۴۰۶.۸۹ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۹) تعلیمات دینی ۳ (دینی، اخلاق و قرآن) ---------- رشته علوم انسانی۳۱۷.۴۴ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۹) علوم و معارف قرآنی ۳ ---------- رشته معارف اسلامی۲۵۲.۰۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۹) تعلیمات دینی ۳ (ویژه آشوری )۱۵۱.۰۶ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۹) تعلیمات دینی ۳ (ویژه ارامنه )۱۱۵.۹۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۹) تعلیمات دینی ۳ (ویژه کلیمی)۱۹۸.۱۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۲۹) تعلیمات دینی ۳ (ویژه زرتشتی)۲۵۰.۳۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۰) فیزیک ۱ ----- پایه دهم ----- رشته ریاضی فیزیک۳۳۲.۸۹ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۰) زیست شناسی ۱ ----- پایه دهم ----- رشته تجربی۲۷۷.۹۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۰) عربی، زبان قرآن ۱ ----- پایه دهم ----- رشته علوم انسانی۲۳۵.۳۶ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۰) عربی، زبان قرآن ۱ ----- پایه دهم ----- رشته معارف اسلامی۳۷۴.۴۳ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۰) حسابان ۱ ----- پایه یازدهم ----- رشته ریاضی فیزیک۶۰۱.۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۰) ریاضی ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته علوم تجربی۳۴۵.۳ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۰) ریاضی و آمار ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته علوم انسانی و معارف اسلامی۲۹۱.۶۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۱) فیزیک ۳ ---------- رشته ریاضی فیزیک۵۶۰.۵ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۱) فیزیک ۳ ---------- رشته علوم تجربی۴۱۳.۶۶ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۱) جامعه شناسی۳ ---------- رشته علوم انسانی۳۵۱.۱۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۵/۳۱) عربی۳ (زبان تخصصی) ---------- رشته معارف اسلامی۲۱۱.۵۸ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱) فارسی ۱ ----- پایه دهم ----- کلیه رشته ها۲۵۸.۳۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱) عربی، زبان قرآن ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی۴۴۶.۳۳ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱) علوم و فنون ادبی ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته علوم انسانی۲۹۸.۹۶ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱) اصول عقاید ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته معارف اسلامی۱۵۸.۵ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۲) فارسی ۳ ---------- تمامی رشته ها۲۹۹.۴۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۴) حسابان ۲ ---------- رشته ریاضی فیزیک۴۰۷.۷۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۴) زیست شناسی ۳ ---------- رشته علوم تجربی۴۵۷.۱۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۴) علوم وفنون ادبی ۳ ---------- رشته علوم انسانی و معارف اسلامی۳۴۰.۶۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۵) زبان انگلیسی۳ ---------- تمامی رشته ها۵۴۱.۰۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۵) زبان انگلیسی ۳ (ویژه ناشنوایان) ---------- تمامی رشته ها۵۳۰.۵ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۵) زبان آلمانی ---------- تمامی رشته ها۳۶۰.۱۴ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۵) زبان فرانسه ---------- تمامی رشته ها۲۱۱.۸۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۷) شیمی ۳ ---------- رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی۵۷۲.۲۷ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۷) تاریخ ۳ ---------- رشته علوم انسانی۳۵۷.۴۶ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۷) تاریخ ۳ ---------- رشته معارف اسلامی۲۲۸.۰۳ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۹) عربی، زبان وقرآن ۳ ---------- رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی۴۴۴.۶۹ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۹) عربی، زبان وقرآن ۳ ---------- رشته علوم انسانی۴۶۳.۸ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۹) احکام ۳ ---------- رشته معارف اسلامی۳۸۵.۱۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۱) ریاضی و آمار ۳ ---------- رشته علوم انسانی و معارف اسلامی۴۲۰.۰۷ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۱) ریاضیات گسسته ---------- رشته ریاضی فیزیک۳۶۳.۷۸ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۲) سلامت و بهداشت ---------- تمامی رشته ها۴۲۵.۷۲ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۳) علوم اجتماعی ---------- رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی۲۵۲.۵ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۳) جغرافیا ۳ ---------- رشته علوم انسانی۳۸۷.۱۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۳) اصول عقاید ۳ ---------- رشته علوم معارف اسلامی۵۴۹.۵۴ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۹) (غایبین موجه )فیزیک ۱ ----- پایه دهم ----- رشته ریاضی۱.۲۸ مگابایت
(۱۴۰۲/۶/۱۹) (غایبین موجه )زیست شناسی۱ ----- پایه دهم ----- رشته علوم تجربی۲۰۹.۸۵ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۹) (غایبین موجه )عربی، زبان و قرآن۱ ----- پایه دهم ----- رشته علوم انسانی۲۷۵.۲۳ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۹) (غایبین موجه )عربی، زبان و قرآن۱ ----- پایه دهم ----- رشته معارف اسلامی۳۴۵.۸۶ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۹) (غایبین موجه )حسابان۱ ----- پایه یازدهم ----- رشته ریاضی فیزیک۵۷۴.۴۴ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۹) (غایبین موجه )ریاضی ۲----- پایه یازدهم ----- رشته علوم تجربی۳۸۰.۰۵ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۱۹) (غایبین موجه )ریاضی و آمار ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی۲۹۹.۱۱ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۲۰) (غایبین موجه )فارسی ۱----- پایه دهم ----- کلیه رشته ها۲۲۴.۳ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۲۰) (غایبین موجه )عربی، زبان وقرآن ۲ ---- پایه یازدهم ----- رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی۴۶۸.۵۶ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۲۰) (غایبین موجه )علوم و فنون ادبی ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته علوم انسانی۳۶۸ کیلوبایت
(۱۴۰۲/۶/۲۰) (غایبین موجه )اصول وعقاید ۲ ----- پایه یازدهم ----- رشته معارف اسلامی۱۴۳.۷۹ کیلوبایت


===

ارزشیابی نیروهای پشتیبانی و خدمات ( آموزش و پرورش ) نمونه تکمیل شده

فرایند ارزشیابی جهت بررسی میزان تحقق اهداف تعیین شده از سوی هر نهاد امری اجتناب ناپذیر ی باشد و بر این اساس نهادهای مختلف باید بر اساس اهداف تعیین شده ملاک های ارزشیابی از عملکرد پرسنل زیر مجموعه خود را قبل از شروع سال مورد ارزیابی تعیین و با انعقاد قرارداد ارزشیابی حدود انتظارات خود را از افراد تعیین نمایند تا پس از پایان دوره بتوانند میزان تحقق این اهداف و راندمان کار پرسنل را اندازه گیری نمایند . البته اصول کلی ارزشیابی هر ساله توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تبیین گشته و نهادهای مختلف بر اساس اهداف خود و بخشنامه صادره شاخص های ارزشیابی را تعیین نمایند . براین اساس برای هر بخش از پرسنل خود اهداف جداگانه و در نتیجه فرم ارزشیابی جداگانه تنظیم می نمایند .

براین اساس فرم های ارزشیابی در آموزش و پروش شامل چند دسته می شود که عبارتند از مدیران  - کارمندان – کادر آموزشی – کادر خدماتی  که هر کدام شامل شاخه های دیگری می شوند .

فرمهای ارزشیابی تکمیل شده به عنوان نمونه می باشند و شخص ارزشیابی شونده امتیاز کامل را دریافت نموده که مسلما مقداری از شاخص ها و امتیازات تغییر خواهد کرد و همچنین عوامل اختصاصی نوشته شده باید بر مبنای قرارداد اولیه بین ارزشیابی کننده و ارزشیابی شونده باشد و می تواند تغییر کند یا امتیاز هر قسمت تغییر نماید اما باید مجموع امتیاز این قسمت 50 ( و 60 برای نیروهای پشتیبانی ) شود . نکته مهم دیگر سقف تشویقی می باشد که برای مدیر مدرسه 2 امتیاز یعنی 4 تشویقی و برای سایر رده ها هرکدام 2 تشویقی می باشد و مثلا اگر کسی 4 تشویقی مدیر کل داشت فقط 2 تا از آنها مورد قبول است .

نکته دیگر : در صورتی که ارزشیابی کننده امتیاز کامل را در هر یک از شاخص های اختصاصی و یا شاخصهایی که نیاز به ارائه مدرک نمی باشد ، به ارزشیابی شونده ندهد باید در فرمهای ثبت شاخص های مستمر عملکرد ایشان درج نموده باشد و به اطلاع ارزشیابی کننده رسانده باشد .

 

فرم ارزشیابی عملکرد کارکنان پشتیبان (رسمی، پیمانی و قراردادی )– شماره 6

1- دستگاه: وزارت آموزش و پرورش

2- نام و نام خانوادگی: . . . .

3- عنوان پست سازمانی:  خدمتگزار

4-کدپرسنلی:.............

5- کد ملی: ......................

6- واحد سازمانی : . . . . .

7-دوره ارزشیابی از تاریخ: 1/7/96    تا تاریخ:31/6/97

8- مدت اشتغال در دوره: 1سال

9- عوامل ارزشیابی :

الف) عوامل اختصاصی:

الف – 1- اقدامات/فعالیت ها/پروژه های مورد انتظار

نتایج کمی مورد انتظار

الف – 1-اقدامات/فعالیت ها/پروژه های موردانتظار

نتایج کمی مورد انتظار

1

 ارایه پیشنهاد و پیگیری در خصوص تهیه لوازم مورد نیاز در راستای وظایف شغلی

100 درصد

6

حفظ و نگهداری اموال ، اسناد ، وسایل و تجهیزات با رعایت مقررات مربوط 

100 درصد

2

 رعایت اصول و روابط انسانی در واحد سازمانی

100 درصد

7

 همکاری با مسئولین در جهت تسهیل در امور جاری واحد سازمانی

100 درصد

3

 رعایت اصول کار ، قوانین و مقررات در حیطه وظایف شغلی

100 درصد

8

  تلاش برای بهبود کیفیت خدمات

100 درصد

4

  رعایت نکات ایمنی در محل کار ، مطابق دستورالعمل مربوط

100 درصد

9

داشتن نظم و حضور به موقع در محل کار

100 درصد

5

  جلوگیری از اتلاف مواد مصرفی و تخریب تجهیزات

100 درصد

10

 رعایت اصول بهداشتی ( فردی و اجتماعی ) و نظافت وسایل و محیط کار

100 درصد

نام و نام خانوادگی ارزشیابی کننده : .............................................      امضاء ......................................       امضاء ارزشیابی شونده ........................................       تاریخ 1/7/96

تذکر: برنامه های این بخش باید برگرفته از برنامه های عملیاتی سالانه دستگاه اجرایی باشد.

الف -2- اقدامات و فعالیت هایی را که برای تحقق بند الف -1 در طول دوره ارزشیابی انجام داده اید را به همراه نتایج آنها ذکر نمایید:

اهم اقدامات و فعالیت های انجام گرفته

نتایج حاصله

درصد تحقق

امتیاز (ارزشیابی کننده)

ارزشیابی شونده

ارزشیابی کننده

حداکثر امتیاز

امتیاز مکتسبه

1

 ارایه پیشنهاد و پیگیری در خصوص تهیه لوازم مورد نیاز در راستای وظایف شغلی

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

2

 رعایت اصول و روابط انسانی در واحد سازمانی

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

3

 رعایت اصول کار ، قوانین و مقررات در حیطه وظایف شغلی

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

4

  رعایت نکات ایمنی در محل کار ، مطابق دستورالعمل مربوط

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

5

  حفظ و نگهداری اموال ، اسناد ، وسایل و تجهیزات با رعایت مقررات مربوط

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

6

  جلوگیری از اتلاف مواد مصرفی و تخریب تجهیزات

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

7

 همکاری با مسئولین در جهت تسهیل در امور جاری واحد سازمانی

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

8

  تلاش برای بهبود کیفیت خدمات

تحقق اهداف

100 درصد

100درصد

6

6

9

داشتن نظم و حضور به موقع در محل کار

تحقق  اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

10

 رعایت اصول بهداشتی ( فردی و اجتماعی ) و نظافت وسایل و محیط کار

تحقق اهداف

100 درصد

100 درصد

6

6

توضیحات :

جمع:60

جمع :60

دلایل عدم تحقق (ارزشیابی شونده) : .....................................................................................................................

نظر ارزشیابی کننده :

ب: عوامل عمومی :

ب -1- پشتیبان عملکرد ( این بند براساس اقدامات و نتایج حاصله از بند «ب» در طول دوره ارزشیابی تکمیل می گردد)

معیار

شاخص ارزشیابی

حداکثر امتیاز

امتیاز مکتسبه

داشتن برنامه و زمانبندی

تهیه برنامه زمانبندی لازم برای انجام کارها برای دوره ارزشیابی و ارائه به موقع گزارش لازم به مسئول مافوق

2

2

مسئولیت پذیری

قبول مسئولیت اقدامات، فعالیت ها و نتایج مربوط به حوزه فعالیت خود، برخورداری از تعهد و انگیزه برای انجام فعالیت ها

2

2

تلاش وکوشش در کارها

صرف وقت و انرژی کافی جهت انجام بهینه وظایف و پیگیری امور تا حصول نتیجه کمی و کیفی مورد نظر

2

2

کارآفرینی و نوآوری

ارائه راه کارهای مناسب جهت رفع مشکلات، ارائه پیشنهادات جدید، شیوه های موثر و نوین انجام کار و ارائه خدمات جدید

2

2

کار تیمی

همکاری و رفتار احترام آمیز با همکاران در انجام برنامه، توان کارگروهی و پذیرش نظرات و راهنمایی های دیگران

2

2

جمع امتیاز

10

10

                 

 

ادامه فرم شماره 6

ب – 2- فرآیندی :

ب-2-1- توسعه­ای :

معیار

شاخص

حداکثر امتیاز

امتیاز مکتسبه

توسعه فردی(آموزش)

دریافت گواهینامه آموزشی تخصصی مرتبط با شغل(به ازاء هر ده ساعت آموزش مصوب یک امتیاز)

1

1

بکارگیری فناوری های مناسب درانجام کار

توانایی به کارگیری روش های جدید فناوری اطلاعات در انجام وظایف شغلی و سازمانی

1

1

جمع امتیاز

2

2

ب-2-2-تشویقات:

معیار

شاخص

حداکثر امتیاز

حداکثر امتیاز

امتیاز مکتسبه

 

 

تشویق در طول

 دوره ارزشیابی

(براساس مستندات مربوطه،توسط مقام مافوق و واحدهای مسئول ارزشیابی تایید شده و پیوست فرم گردد)

دریافت تقدیرنامه از رئیس جمهور ( به ازای هر تقدیرنامه 5/3 امتیاز)

7

 

 

 

5

0

وزیر ذیربط یا معاون رئیس جمهور ( به ازای هرتقدیرنامه 3 امتیاز )

6

0

استاندار / معاون وزیر/ رییس سازمان و  همتراز آن ( به ازای هر تقدیرنامه 2 امتیاز)

4

0

مدیرکل مربوط (به ازای هر تقدیرنامه 5/1 امتیاز)

3

1.5

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان/منطقه/ناحیه(به ازای هر تقدیرنامه 1 امتیاز)

2

2

مدیر واحد آموزشی (به ازای هر تقدیرنامه 5/0 امتیاز) 4 مورد

2

2

کسب عنوان کارمند/ معلم نمونه در سطح دستگاه

5

0

جمع امتیاز

5

ب – 2-3- رفتاری :

 

 

معیار

شاخص

حداکثرامتیاز

امتیاز مکتسبه

 

 

 

 

 

رفتار

شغلی

رعایت نظم و انضباط

حضور به موقع در محل کار و جلسات، انجام به موقع تعهدات و استفاده موثر از اوقات اداری

3

3

رعایت مقررات اداری

رعایت احترام و سلسله مراتب اداری در سازمان و واحد

2

2

 

رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع (براساس فرم نظر سنجی مندرج در بخشنامه شماره 195166/1900 مورخ 2/10/1381) و رعایت منشور حقوق شهروندی در نظام اداری

مراجعینی که با ذکر نام از وی اعلام رضایت نموده اند

3

3

نارضایتی مراجعان

8 -

0

جمع امتیاز

8

8

 

 

 

روابط و برخورد مناسب با همکاران

شاخص

رضایت

امتیاز مکتسبه

قابلیت اعتماد

1

1

انتقال دانش وتجربه به همکاران

1

1

مشارکت و همکاری درانجام فعالیت های واحد حسب مورد

2

2

رفتار و برخورد مناسب با دیگران

1

1

جمع امتیاز

5

5

 

 

رفتار عمومی

 

 

 

پایبندی به فرهنگ سازمانی و ارزش ها

عمل به ارزش ها و فرهنگ سازمانی

حداکثر امتیاز 3

3

عمل به ارزش های حرفه ای و شغلی

حداکثر امتیاز 2

2

عمل به مبانی اخلاقی و رفتاری

حداکثر امتیاز 3

3

حضور فعال در مراسم و مناسک مذهبی

حداکثر امتیاز 2

2

جمع امتیاز

10

10

10- نقاظ قوت و ضعف ارزشیابی شونده و توصیه های مقام مافوق باتوجه به نتیجه ارزشیابی :

نقاط قوت : داشتن نظم و ترتیب - استفاده بهینه از منابع  – تعامل با همکاران جهت پیشبرد اهداف واحد آموزشی

نقاط ضعف : ......................................................................................................................................................................................................................................................

توصیه ها : .........................................................................................................................................................................................................................................................

11- امتیاز عوامل اختصاصی : 60

12- امتیاز عوامل عمومی پشتیبان عملکرد: 10

13- امتیاز عوامل عمومی فرآیندی : 30

14- امتیاز کل ارزشیابی : 100

15- نام و نام خانوادگی ارزشیابی کننده : .......................................                     امضاء......................

 

16- نام و نام خانوادگی تائید کننده :.....................................                               امضاء......................

 

17- نظر ارزشیابی شونده : امتیازکل(با حروف)    صد      رویت شد.                     امضاء....................

به امتیاز ارزشیابی اخذ شده اعتراض دارم. بلی                        خیر                

18- نام و نام خانوادگی مسئول واحد منابع انسانی :...............................                                         امضاء  .......................                                         تاریخ